sobota, 22 października 2011

Farben Lehre- Matura


Latał ten numer po telewizjach swego czasu dosyć często i nie podobał mi się. A taki jakiś prostacki, z tekstem o niczym wydawał mi się. Nie wiem dlaczego, nagle mnie olśniło i kompletnie zmienił się mój stosunek do „Matury” Bo i muza skoczna bardzo, a i tekst wielce edukacyjny. 


Pierwsze zwrotki ewidentnie odwołują się do wspomnień z moją, twoją, naszą– waszą edukacją, natomiast ostatnia część tekstu to majstersztyk tekstowy i ideologiczny. Uwielbiam takie prztyczki w nos wszystkim mądralom, nieukom co im się wydaje, że mną rządzą bo mają jakieś stanowisko, a ja mam bić im pokłony.

Najlepsze wersy tego tekstu dotyczą naszych wspaniałych żołnierzy, wiem, że to tylko taki zwrot powszechnie używany i użyty w tekście przez lidera Farbenów, ale pasuje jak ulał. Ile razy przechodzę obok jakiegoś mundurowego przebierańca słyszę w głowie ten kawałek.



Moja dziewczyna ma dzisiaj maturę
nie ma czasu dla mnie w ogóle
nie śpi po nocach, strasznie się boi
szkoda mi dziewczyny mojej

Hura hura, hej! Dzisiaj matura
marynara i fryzura, matura
Hura hura, hej! Broniewski, Stachura
marynara i fryzura, matura

Mój kolega ma dzisiaj maturę
nie ma czasu na piwo w ogóle
puchną oczy, w gardle suszy
szkoda mi tak młodej duszy

Hura hura, hej! Dzisiaj matura..

Nie matura, a chęć szczera
zrobi z Ciebie oficera
Warto byś o tym pamiętał
Ggdybyś w razie nie zdał

Hura hura, hej! dzisiaj matura..

Warto byś o tym pamiętał
gdybyś w razie nie zdał
Warto byś o tym pamiętała
widząc generała

Hura hura, hej! Dzisiaj
Matura..

Tak właśnie jest to wszystko urządzone w naszym kraju. Zaryzykuję ale lekko barykadowy znów utworek. Ale słaba okładka, bardziej punkowa niż sama muzyka. Pozytywny, imprezowy kawałek.
Farben Lehre w pigułce:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz