sobota, 27 sierpnia 2011

Irek Dudek- Wykonaj to własnoręcznie


Nie przepadam za zbyt wesołym Irkiem Dudkiem w jego współczesnym muzycznym wcieleniu. Ta stylizacja na lata pięćdziesiąte i ten styl mi muzycznie nie pasuje. Ale Irek Dudek w takim wydaniu jakie prezentował w latach osiemdziesiątych np. jako Shakin' Dudi bardzo mi odpowiada. Przede wszystkim mądre życiowe teksty, takie z prekazem ukrytym, do którego muza idealnie pasuje. Świetne po prostu.  W sumie to ciężko zaklasyfikować te utwory. Nie mam płyt Irka Dudka oprócz kasety Bands Of 80’s. To taka mocno skondensowana dawka jego twórczości i szczerze mówiąc w zupełności mi wystarcza taka dawka jego muzyki.

I umówmy się, tu nie ma słabych utworów. Każdy to czad nieziemski, każdy utwór to klasyka polskiej muzy. "Wykonaj to własnoręcznie"- Klawiszowa wstawka potęga, gitara miażdży w riffie i rozbicie na wokale refrenu powoduje u mnie niezdrową ekscytację. Nie będę wymieniać innych tytułów, bo chyba każdy mógłby być u mnie tematem na osobny post. Idealna muza plus świetne teksty. Taki Bareja polskiej muzyki.

Stanisław Bareja w "Misiu"



Moje wydawnictwo kasetowe to piractwo w swojej najczystszej postaci i chyba w swoim szczytowym momencie. Spis tytułów i to wszystko. Kaseta, gdybym nie miał naklejek od pustych kaset to nawet strony nie byłyby oznaczone. Ale przynajmniej grała w miarę przyzwoicie. 

Wykonaj to własnoręcznie



Jeszcze kilka słów o klipie. Dawno nie widziałem tak dobrego obrazka do muzyki. To nic, że obraz nie jest zsynchronizowany z muzyką. Świetna fabuła, świetne pomysły.  Ten teledysk potwierdza tylko, że do dobrego obrazka nie potrzeba budżetu filmu pełnometrażowego z okolic Holiłudu ani półnagich tyłków a jedynie dobry pomysł (nie mam nic przeciwko półnagim tyłkom, wręcz przeciwnie bardzo je lubię).

1 komentarz:

  1. typowy skladak..troche utworow, tych bluesowych z plyty "No1" z 1987 gdzie towarzyszyli na plycie Dudkowi mn.Blędowski i Piotrowski..cala reszta to jak wiadomo Shakin Dudi - glownie ze "Zlotej Plyty"..obie plyty doczekaly sie reedycji CD..No1 wydal Polton w 1992 a druga wyd.Rawa Blues w 1998

    OdpowiedzUsuń