Wstrząsająca płyta. Nie słucham tekstów w stylu, że powoli krystalizuje się styl zespołu, że lepsza od debiutu, że zespół zaczyna zmierzać w takim to czy innym kierunku. Dla mnie to dzieło klasyczne jak każdy closterowy kolor, który dane było mi ujrzeć. Znakomicie uzupełnione klawisze gitarą, lub jak kto woli gitara klawiszami. Potężny ładunek gotyckich dźwięków. Solówki gitarowe oszczędne i nie za długie ale za to każdy dźwięk idealny. Tak solówki też są wstrząsające na tej płycie. Czy mam tu jakieś ulubione fragmenty? Tak, wszystkie, brak jakiejkolwiek muzycznej waty, czytaj- zapchajdziury. Idealne proporcje pomiędzy żywszymi momentami i closterkellerowymi odlotami i nastrojami. Ale to przecież już standard w ich przypadku.
klawiszowe pejzaże
klawiszowe pejzaże
Katowałem „Blue” długimi godzinami i dzisiaj nadal mogę jej słuchać bez przerwy. Pierwszy mój kontakt z utworami z tego krążka to oczywiście telewizyjny „Luz” i kilka pionierskich wideoklipów dla tego programu. Ależ wtedy wydawali mi się kolesiami z innego świata, mieli czarne ciuchy, niektórzy długie włosy, Anja mocny make up i odlotowe kiecki. W odróżnieniu do narodu jaki widywałem na ulicy swego miasta odzianego w kreszowe dresy i jeansy piramidy.Też chciałem wtedy zostać czarnym jeźdcem rocka na gotyckim zamku, na którym panowali Hrabia Drakula Beksiński i Lady Macbeth Orthodox. Jeansy trzeba było na czarno farbować...
Iluzyt- Luz Immanoleo- Luz
Miałem kasetę "Blue" wydaną przez SPV, - wersję polską, nie wiem czy była wtedy dostępna też z wersją angielskojęzyczną. Zresztą do dzisiaj mnie zastanawia czy istnieje ale chyba raczej nie utwór tytułowy w wersji polskojęzycznej? W sumie to już się pogubiłem co gdzie zostało wydane i w jakiej wersji. Spytać muszę wujka Google.
Jak sama Anja rzekła, to ich najbardziej mistyczna płyta z gitarą basową, która rządzi niepodzielnie na tej płycie. Jedna z moich płyt "na zawsze". Jeśli tylko będzie sposobność zapewne wrócę do tej płyty, bo szkoda tylko jeden raz o niej pisać!!