środa, 11 kwietnia 2012

Nowo Mowa- Dekoder


Utwór ze świetnej składanki "Jeszcze młodsza generacja". Już raz pojawiła się ta okładka przy okazji postu o Made In Poland. Dostałem ten analog chyba od JB. na początku lat dziewięćdziesiątych, o dzięki ci Pani! Zasłuchiwałem się tą płytą, bo innych za wiele nie miałem i ta płyta chcąc nie chcąc wryła mi się w głowę, a i zarazem w serce. Nic nie wiem o tym zespole ale ten utwór jest wręcz przebojowy. Lubię takie klimaty i kosmiczne teksty nie wiem o czym.

Dekoder

Pojedyńcze zdania, wycinki, jakie udało mi się znaleźć o zespole Nowo Mowa:

wycinek pierwszy:


wycinek drugi:


wycinek trzeci (nie tylko o NowoMowie zresztą):



wycinek czwarty, relacja z festiwalu w Toruniu- rok 1984:


wycinek piąty: kolejna relacja z Torunia:




W końcu nie wiem czy nazwę zespołu pisać razem czy osobno

10 komentarzy:

  1. Nowomowa to prototyp Kobranocki i niech to starczy za rekomendację. Co nieco o nich jest na blogu Kaseta Stilon C60.

    OdpowiedzUsuń
  2. 1.Wydano w końcu składankową płytę z nagraniami gdańskich zespołów
    2."Jeszcze Młodsza...." doczekała się reedycji CD, z dodatkowymi 10 nagraniami

    OdpowiedzUsuń
  3. Nikodem15 -byłem na blogu stilon c 60 widziałem , dobrej jakości tam zdjęcie jest. Nie wiem tylko czy to Kobra tam spiewał czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wineylek:
    ad 1 masz na myśłi skladankę Gdynia?- jesli tak to moja jedna z ulubionych płyt oczywiście nigdy nikt nie wyda tego na cd, jeśli nie o tym myślisz to nie wiem jaka płyta inna to skłądak z gdańskimi zespołami,

    ad 2 mam tylko analoga musze w końcu to CD nabyć

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokładnie o tej składance napisałem "Gdynia", wyszła tylko na winylu, aż dziwne że firma MTJ tego nie wznowiła. Ale kilka utworów można znaleźć na różnych CD.
    Byłą jeszcze składanka, Jak "Punk to Punk", chyba jest edycja CD, oraz składanka "Cisza jest nie dzieje się nic" czy jakoś tak, też chyba ukazała się tylko na CD, ale kilka utworów
    można znaleźć na różnych CD.
    Było też sporo winylowych singli, wydanych przez Tonpress, z nagraniami, z tej półki. Jedno nagrania wydano na CD, innych nie wznowione.
    No niestety, firmę Tonpress, sprzedano w dziwny sposób, to raz, a dwa Tonpress, często - ale nie zawsze- była tylko
    wydawcą, materiałów które kto inny nagrał.
    Z wszystkich składanek, z tej póki "Gdynia" jest najciekawsza, w mojej ocenie dużo lepsza, niż "kultowa" "Fala" wydana przez Polton - swoją drogą w jakości "made in kasprzak"

    OdpowiedzUsuń
  6. Kobra, Kobra, Kobra.
    Tak sobie myślę, że gdyby nie fakt, zabawnych tekstów, napisanych przez "Andrzeja Michorzewskiego" na pierwszą płytę Kobranocki, to kto wie czy w ogóle grupa by zaistniała. Może tak, a może nie.
    Kolejne płyty, z tekstami innego pióra, to już nie jest to.
    Ciekawy artysta.

    OdpowiedzUsuń
  7. no to zdziwiony jestem, bo kompletnie ten wokal chyba nie jest do Kobry podobny, w kazdym razie myślałem że to nie on poełnił wokal w tym kawałku. Szok

    OdpowiedzUsuń
  8. a propos Kobranocki to pierwsze 3 płyty to biblia a potem już pojedyńcze kawałki niestety mi się podobają. Kobranockę będę przerabial jeszcze, a co do tekstów faktycznie poezja rockowa

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam tak, że pierwsza płyta Kobranocki to biblia, a z kolejnych to lubię tylko pojedyncze utwory - Kocham cię jak Irlandię, nie lubię, jak mało którego nagrania.
    Od "kolejnych płyt" dużo bardziej lubię artystę w zespole "Atrakcyjny Kazimierz" szczególnie pierwszą płytę. Tutaj też są zabawne teksty. Bryndala. Historia jest głębsza, sięga nagrania, cudnego "Impreza w klubie harcerza"

    OdpowiedzUsuń
  10. tu się zgadzam, Kocham Cie jak Irlandię to popelina straszna

    OdpowiedzUsuń