środa, 27 lipca 2011

Aya RL- Unikaj zdjęć


Jeszcze jeden świetny numer z czerwonej płyty Ayi. O tej płycie, o Kukizie i zespole pisałem  wcześniej. Cóż więcej więc pisać, oprócz tego, że to bardzo mocny utwór, muzycznie i tekstowo. I co najważniejsze do dzisiaj robi wrażenie. Aż trudno uwierzyć, że kiedyś takie utwory w radio można było usłyszeć. Na trójkowej liście przebojów utwór ten był na pierwszym miejscu przez dwa tygodnie, a w sumie gościł tam piętnaście tygodni! Nie do wiary. No i tam go oczywiście usłyszałem pierwszy raz. Na pierwszym miejscu kawałek ten gościł także w Liście przebojów Rozgłośni Harcerskiej.
Klimat nieziemski, zachodnia zimna fala może się schować, o czym oni mieli spiewać, ci na zachodzie, skoro żyli w kulturze dobrobytu, przeciwko czemu mieli się buntować? Oczywiście to lekkie uproszczenie, ale ten nasz rodzimy smutek, klimat i bunt jest niepowtarzalny i trafia do mnie potrzykroć.
Dobry tekst
Zasłoń swą twarz przejrzystym lodem
Omijaj znaki, unikaj zdjęć
Chroń swoje ręce - chroń swoje oczy
Kontroluj odbiór
Unikaj zdjęć

Unikaj zdjęć - wyblakłych kart odbitek złych
Unikaj zdjęć - wyblakłych kart odbitek twych
Przykryj swą twarz przejrzystym lodem
Unikaj zdjęć!
Unikaj zdjęć!
Unikaj zdjęć!

Mam szczelne wszystkie moje, moje drzwi!
Mam zasłonięte wszystkie moje okna!
Mam szczelne wszystkie moje, moje drzwi!
Mam zasłonięte (choć są brudne i zniszczone) moje szyby!

A jednak Ja jestem Ja! Ty to Ja! On to Ja! Wy to Ja!
Ja jestem Ja!
On to Ja!
Ty to Ja!
Wy to Ja!
Wy to Ja!

Uciekam wciąż przed obiektywem - powielaczem moich myśli!
Uciekam wciąż przed obiektywem - powielaczem moich kroków!
Uciekam wciąż przed obiektywem - powielaczem mej ucieczki!

Unikam zdjęć!
Unikam zdjęć!
Unikam zdjęć!

A jednak Ja jestem Ja! Ty to Ja! On to Ja! Wy to Ja!
Ja jestem Ja! On to Ja! Ty to Ja! Wy to Ja! Wy to Ja!
Ja jestem Ja!

On to Ja!
Ty to Ja!
Wy to Ja! Wy to Ja!
Ja jestem Ja!
On to Ja!
Ty to Ja!
Wy to Ja! Wy to Ja!
WY TO JA!
WY TO JA!



3 komentarze:

  1. Paweł Kukiz w życiowej formie. Uwielbiałem kiedyś ten numer. Rzeczywiście nieziemski klimat.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brednie! My też jesteśmy Zachodem i też mieliśmy i mamy dobrobyt. Był kapitalizm i III RP!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polska to nie jakiś smutny przegryw, nad którym mamy się użalać, tylko ważny i przyjemny kraj, z którym inni się liczą.

    OdpowiedzUsuń