sobota, 21 lipca 2012

Obywatel G.C.- Podróż Do Ciepłych Krajów

 

Będąc młodzieńcem, bardzo długi czas większość tej płyty była dla mnie niezrozumiała, zbyt ciężka do strawienia. Poza oczywistymi przebojami tego krążka niechętnie przebijałem się przez pozostałą jego zawartość. Błąd to straszliwy był z mojej strony. Musiałem widocznie dorosnąć, przesłuchać setki innych płyt i dojrzeć. Może i nie dojrzałem życiowo w stopniu wystarczającym, lecz by cieszyć się muzyka zawartą na tym wydawnictwie wystarczyło. Ostatnimi laty bardzo często wracam do tej płyty, czuję się jakbym odkrył ją zupełnie na nowo. Czegóż tu nie ma. Od dobrobytu dobrych kompozycji nie idzie się oderwać.


Mega utwór- Tak!, Tak!- czy ktoś ma jakieś pytania? Nieśmiertelnie dobra rzecz
Drugi, niegorszy- Nie Pytaj O Polskę- brzmi prawie jak utwór Pet Shop Boys- i nie jest to wcale zarzut, lecz tak jakoś mi się skojarzyły te perkusyjne bity.

Pozostałym numerom nic nie brakuje, Ciechowski normalnie kipiał pomysłami, a wszystko w sumie trwa niecałe czterdzieści minut. Na nudę- czasu brak. Ciekawe jak te numery brzmiały na żywo?



Depesza Do Producenta

Ciekawe podejście do tematu w tekście. Chyba nic się w tym świecie nie zmienia i nie zmieniło, oprócz faktu, że teraz wysyła się maile, a nie depesze.


 






3 komentarze:

  1. Jak to brzmiało live można posłuchać chociażby z koncertówki Obywatela z 1988 dołączonej do boxu "Grzegorz Ciechowski - Kolekcja". :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mam tego boksu i nei wiedziałem że tam jest koncertówka. Dzięki za info

    OdpowiedzUsuń
  3. jest jest..z Kongresowej z listopada 1988 w 2 czesciach..

    OdpowiedzUsuń