poniedziałek, 15 października 2012

Apteka- Ujarane Całe Miasto


Ujarane całe miasto, wszyscy idą ulicami ciasno. Toż to poezja. Któż przy zdrowych zmysłach nie śpiewał sobie tego wersu. Płyta ta zburzyła moje zdrowie psychiczne. Tyle tutaj pojechanych dźwięków, tyle odlotów, że naprawdę ciężko się tego słucha trzeźwym będąc. Często zaglądam do tej muzycznej apteki i nabywam co skuteczniejsze leki. A półki z tymi specyfikami się uginają. Każdy lek- utwór działa bardzo szybko i bardzo skutecznie, a do tego nie wykrzywia mi się gęba gdy aplikuję sobie kolejną dawkę. Bo smakują wyśmienicie.


Apteka nie nagrywa słabych płyt, jestem chyba uzależniony i nieobiektywny w związku z tym i nie mogę inaczej ocenić tego wydawnictwa jak tylko słowem: arcydzieło. Idealny konglomerat poezji rockowej i uzależniających psychodelicznych dźwięków.



 
Kupiłem tą płytę w całości od początku do końca, różnorodność klimatów i nastrojów, humor i puszczanie oka do słuchacza, rasowe brzmienie stawiają ta płytę na czele moich ulubionych rockowych rzeczy jakie wyprodukowano w Polsce powojennej.
Reedycja kompaktowa „Psychodelic Underground” oprócz zmienionej szaty graficznej i nazwy płyty na szczęście zawiera materiał pokrywający się z kasetą, którą niestety gdzieś utraciłem.


Nie mogę nie opisać całej płyty i jej zawartości, zawiódł bym siebie i Aptekę. Chociaż z drugiej strony patrząc i tak wszyscy znają ta płytę, więc co będę się wychylał przed szereg.


2 komentarze:

  1. No tak... Apteka to zespół wychodzący poza schematy rocka -to już zjawisko, oddział psychodelicznych czołgów miażdżących pod sobą mózgi biednych słuchaczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ta plyta ukazala sie podobno bez zgody Kodyma..czytalem kiedys w jakims wywiadzie..w sumie dla fana to bez roznicy, bo material ten byl dostepny wczesniej tylko na kasecie /mial sie tez ukazac CD ale firma SPV nie dotrzymala umowy, Kodym sie procesowal itd..to dluzsza historia/...
    tak czy siak lubie ten album..wczesna Apteka bardziej mi pasuje..mam z nia mile wspomnienia, co juz nie dokonca moge powiedziec o nowych plytach ;)

    OdpowiedzUsuń