środa, 14 sierpnia 2013

Deuter- 1987 LP


Jestem nadal pod wrażeniem tego krążka, tym bardziej że stosunkowo niedawno, bo kilka lat temu, dopiero trafił on w moje ręce. Do tej pory nazwa Deuter niewiele mi mówiła i kojarzyła się raczej z jakimś prymitywnym odłamem polskiego punka. Pewnie nigdy bym nie sięgnął po twórczość tego zespołu gdyby nie Dezerter grający Deutera. Skoro taki potencjał drzemie w kowerach Dezertera myślałem sobie to oryginały również muszą być niewąskie. Nie jest łatwo. Płyty kompaktowej brak, winyle trudno dostępne, pozostaje sieć i marna jakość zripowanych plików. Mimo tych przeciwności w końcu zapoznałem się z tymi numerami z longa jak i ze znakomitym singlem- „Średniowiecze”. Muszę się przyznać iż taka odmiana polskiej muzyki punkowej bardzo mi stylistycznie pasuje. Nie wiem czy taki był zamiar zespołu by nagrać taką płytę , o takim brzmieniu zgoła niepunkowym, a wręcz bardzo awangardowym jak na tego rodzaju granie, ale podziwiam za odwagę i mnie ten kierunek muzyczny Deutera zaskoczył in plus.

Piosenka O Mojej Generacji

 
Kim jest Kelner czym jest i był Deuter nie mnie tu opisywać ich historię znaleźć można bez problemu w sieci, bo to postacie kultowe dla naszego rocka. Jedynie wrzucę ciekawy artykulik, gdzie poczytać można kto co i z kim. Mnie bardziej interesuje muzyka, która jak mało która ostatnio trafia w mój gust. Nie przeszkadza mi nawet stylistyczny i brzmieniowy rozrzut tego wydawnictwa. Oczywiście, że chciałbym by te numery wszystkie zabrzmiały rockowo, mocno. Przykładowo taka "Droga Wojownika" to czadowa rzecz. "Nie ma ciszy w bloku" pojawił się już przy okazji płyty Dezertera z coverami

 


Szkoda, jak zwykle w przypadku takich zespołów, że nie ma dobrej jakości nagrań z okresu kiedy byli u szczytu formy. Chciałbym usłyszeć jak grał Deuter w 1984 roku czy gdzieś w tych okolicach. Domyślam się, że ten longplay nagrany w w 88 czy też 87 roku  to kompromis pomiędzy tym czym był Deuter na początku tej dekady, czym był gdy tą płytę nagrywał. Na marginesie gdzie jest kompaktowa wersja tej płyty pytam ja się!!! Wyda ją ktoś kiedyś??? Chciałbym posłuchać tej płyty ze srebrzystego dysku, wtedy pewnie słuchałbym jej jeszcze znacznie częsciej niż teraz.
 
 
 
Wrzucam tyle linków, bo tyle tu dobrego materiału się pojawia, że zdążyłem już przesłuchać tą płytę kilkakrotnie w ciągu pisania dzisiejszego wpisu. Kończę, a w uszach mam utwór "Urodzony Na Nowo"


2 komentarze:

  1. Winyl brzmi fatalnie, nie wiem czy to wina tloczni czy moze nagrania w studio, pewnie dlatego nie ukazala sie jeszcze plyta CD.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak Długo Będą Gadać Bzdury w lepszej jakosci http://www.youtube.com/watch?v=OzpZfFbw5H4

    OdpowiedzUsuń