sobota, 15 listopada 2014

Czesław Niemen- Dziwny Jest Ten Świat


Dlaczego ta płyta znajduje się zawsze w zestawieniach najważniejszych polskich płyt rockowych wzechczasów to nie mam pojęcia. Dla jednego utworu, który może rozpoczął epoke rocka w Polsce? Przecież rocka na tym krążku jest niewiele, jeśli jest w ogóle. Bluźnię, wiem, ale wolę póxniejszego Niemena, poszukującego, rockowego, jazzowego, a nie takeigo piosenkowego. Jeszcze najlepiej oprócz utworu tytułowgo wypada ostry jak na tą płytę utwór pierwszy Gdzie To Jest. Tu jest jeszcze całkiem nieźle, ale dalsze piosenki rockowemu uchu raczej nic dobrego nie przyniosą.
 


 
Oczywiście moje słowa i tak nic nie znaczą bo to płyta z cyklu wstyd nie znać i wstyd nie mieć. No i okładka również jak dla mnie kultowa. Tym bardziej zatem dziwią mnie wszelkiego typu reedycje, które ingerują w oryginalny kształt poligrafii. Takie działania jak te chociażby poniżej powodują że płyta z serii "Z archiwum polskiego beatu" są dla mnie bezwartościowe, bo okładka koszmarnie zmieniona i wypaczona jest idea płyty jako dzieła spójnego zarówno muzycznie jak i wizulanie.



Naturalnie są tu dwa utwory, które właściwie są na tyle wielkie, że oprócz nich nie musiałoby nic innego na płycie umieszczone prawda? Musiałbym skłamać, że mi ten numer nie pasuje. Pasuje i to bardzo. O numerze tytułowym nie wspomnę, bo tomy prac o nim powstało, a radio i tivi katują go za każdym razem i zawsze jak tylko dopasują sobie do niego jakąś historię medialną pasującą do wymowy utworu. Wziąłem się ostro za Niemena, więc wkrótce kolejne jego płyty na blogu.

Wspomnienie


 
 

2 komentarze: