poniedziałek, 16 stycznia 2012

Farben Lehre- Robak


Pisałem kilkakrotnie  zespole Farben Lehre, że tylko kilka ich utworów mnie kręci, a tu sam się łapię na tym, że coraz częściej sięgam do ich twórczości i wygrzebuję co raz jakąś perłę. Tym razem przyczepił się do mnie i nie może się odkleić taki „Robak”.

Prosty przekaz do prostej muzyki, ale ten moment gdy wchodzi wstawka regałowa mnie rozbraja, zawsze chwytają mnie za serce takie momenty, gdy do rockowego tematu zostaje doklejony taki temat. Takie coś dodaje ogromnego pałeru kompozycji. A do tego wszystkiego, niegłupi tekst. Tą prawdę życiowa odkryłem dosyć wcześnie:

Kiedyś byłem jak ty
Niewiele wiedziałem
Świat wydawał się prosty
Wolny od wad
Potem radość odeszła
Prawda w oczy ukłuła
Poznałem ludzi ... i zostałem sam ...

Wciąż nie wiem kim jestem
Człowiekiem czy robakiem
Robaka można zdeptać
Człowieka chyba nie
Czuję się jak robak
Butami zdeptany
Wbity w ziemię i zeschnięty jak kamień

CHCĘ BYĆ ROBAKIEM
WOLĘ NIM BYĆ
NIŻ TAKIM JAK CI
Z KTÓRYMI MUSZĘ ŻYĆ...

Z tych postów o utworach tego zespołu robi się powoli taki The Best Of… Farbenów




Dużo prawdy o zespole w tym co napisano w tej recenzji, że Farben to zespół, który... 


Dobrze, mocno brzmi ta płyta, tak lubię. Niebezpiecznie wydłuża się lista utworów, które czekają w kolejce by je tu zamieścić. Przepraszam chłopcy, że kiedyś tak surowo was oceniałem.



Co oznacza nazwa Farben Lehre?

2 komentarze:

  1. Konkurs? To się zgłaszam. Na oficjalnej stronie zespołu jest wyjaśnienie, fragment Kwiatów Polskich Juliana Tuwima - Rozdział z dziecinnej "Farbenlehre": / Śródmieście ma ziemistą cerę, /
    W bramie robotnik usiadł stary, / Suche kartofle z miski je, / A kolor jego żółtoszary (...)"/.
    W sensie dosłownym farbenlehre- to nauka o kolorach, uczenie kolorów itd. Tak przynajmniej donoszą źródła.
    Wygrałem bon?

    OdpowiedzUsuń
  2. kurde, dzięki, nie wpadłbym na to żeby na ich stronie szuakć rozwiązania nurtującej mnie zagadki. Wygrałeś, jeno jak go zrealizować?

    OdpowiedzUsuń