środa, 23 listopada 2011

Oczi Cziorne- Be Carefull + inne rarytasy


Ten zespół to była jedna z zagadek epoki radiowej. W telewizji ani widu ani słychu, prasy muzycznej praktycznie brak, o internecie nikt jeszcze nie śnił. W radio puszczając ich utwory prezenterzy podkręcali tylko moją ciekawość mówiąc, że to zespół samych dziewczyn, a do tego ładnych i seksownych. Pani wokalistka o aksamitnym głosie, śpiewające fajne frazy. Tak ten głos nawet nazwałbym namiętnym. Cały czas wyobrażałem sobie jak one mogą wyglądać.


Dopiero fragmenty teledysków Yacha Paszkiewicza puszczane gdzieś i czasem, zaspokoiły moją ciekawość. A czy wspomniałem już o tym, że to kolejny band z Trójmiasta?


Dzisiaj posta tego dedykuję mojej dziewczynie- żonie. Bo ten utwór jest jej ulubionym i zawsze śpiewała go sobie dawno temu a może spiewa go nadal: Czarna lepka kołysanka.


Jako iż nie będe już wracał w postach do tego zespołu, bo co mógłbym jeszcze innego napisać niż dzisiaj, dlatego zadecydowałem, że zamieszczę więcej niż jeden ich utwór. Są mi one bardziej bliskie i nadal ich słucham, czyli spełniają kryteria aby znaleźć się na moim blogu.

Moim faworytem w ich niezbyt obfitej dyskografii jest kawałek:


Co za klimat! Co za klip, typowy dla początku lat dziewięćdziesiątych.
Te utwory są przy mnie od dobrych kilkunastu lat,a do tego, może po prostu kojarzą mi się znów radiomagnetofonem rodzimej produkcji i Rozgłośnią Harcerską. W sumie to nie wiem, czy są gdzieś dostępne wersje pierwotne tych poniższych utworów,  czy tylko te z oficjalnej płyty nagrane na początku ubiegłej dekady.

I chyba ich najbardziej znany utwór: Mroczny kryminał. Właściwie to chyba wszystkie te utwory z tego posta sa znane, jeśłi tak można powiedzieć o zespole Oczi Cziorne- że jest znany.

 

6 komentarzy:

  1. bardzo lubie..jedyne ich nagrania to plyta oncertowa sprzed paru lat...jeden z ciekawszych zespolow Gdanskiej Sceny Alternatywnej..do tego zenski :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dwa dodatkowe koncertowe nagrania są na tej składance:

    http://polskiecd.blogspot.com/2009/10/odz-kaliska-koncert-2002.html

    OdpowiedzUsuń
  3. wiecej o zespole tutaj: http://www.venco.com.pl/~gregland/w-matni/burdel/oczi/oc.html

    OdpowiedzUsuń
  4. masz quid ten koncert? DZięki winylek za info nie znałem tego wydawnictwa

    OdpowiedzUsuń
  5. nie mam orginalu niestety..przegralem sobie od kuzyna...

    OdpowiedzUsuń
  6. A przeszukajcie, wiadome forum, na którym czasem bywacie, jest sporo materiału tego zespołu .

    OdpowiedzUsuń