środa, 16 listopada 2011

Turbo- Już nie z tobą


Na prawdę nie lubiłem kiedyś takiego grania i to mocno. Ale ostatnio mi się odmienia. O Turbo pisałem przu okazji utworu One Way oraz Legenda Thora. To zupełnie inne granie i praktycznie inny zespół. "Smak ciszy" to płyta przeze mnie odkryta na nowo. Kawał mocnego dobrego grania. Może i "Ironowo" grają, ale po naszemu, a Kupczyk paszczę  nadziera zawodowo i nie można mu odmówić tego, że dobrym wokalistą był- jest. A dopiero co pisałem, że nie lubię takich wokali. Kupczyka jednak jakoś mogę słuchać bez krzywienia się. Oczywiście nie wszystkich płyt.
Szkoda, że nie ma nigdzie dostępnego teledysku jaki był do tego utworu zrobiony. Z tego co pamiętam, i z tego co można wyczytać tu i ówdzie teledysk był taki nasz słowiański, chłopaki jechali syrenką albo innym pojazdem rodem z peerelu chyba. Ale stawiam piwo temu, kto ma to video lub chociażby streścić fabułę może.


Dobra okładka, prosta a wymowna i ten napis- Heavy Metal Rock- potęga, idealnie oddaje zawartość tej płyty, w sam raz na koszulkę. Do tego wszystkiego dobry tekst. Idealnie pasujący do mojej młodości i do młodości kilku moich friendów, którzy obecnie prowadzą w miarę ustabilizowane życie. Ale gdy masz lat naście, i cierpisz werterowskie katusze i kobiety, które wydaje ci się, że kochasz czesto cię zostawiają, to ten utwór potrafi wyzwolić. Krzycząc z Kupczykiem wersy tego numeru nie ma siły czujesz się lepiej. Kilkanaście lat temu smutek egzystencjalny spowodował, że razem z P. przepiliśmy "komarka" jego dziadka a ja całe stypendium w parę dni. Tak się kiedyś cierpiało.

"Komarek" dziadka czyli bohater ostatniej akcji jakoś tak wyglądał:


Sam
Sam
Sam
Sam ze sobą

Sam
Sam
Sam
Już nie z Tobą

Życie toczy się jak zaklęty krąg
Nic nie klei się mam już tego dość
Zostawiłaś mnie - gdzie cię szukać mam
Zostawiłaś mnie i znów jestem sam!

Sam
Sam
Sam
Wciąż bez ciebie

Sam
Sam
Sam Szukam ciebie

Życie toczy się jak zaklęty krąg
Nic nie klei się mam już tego dość
Zostawiłaś mnie - gdzie cię szukać mam
Zostawiłaś mnie i znów jestem sam!

re-we-la-cja
dobra płyta

1 komentarz:

  1. Ostatnio płyta, Turbo, którą po latach trawię,
    Następnej kompletnie nie trawię, toczka w toczkę, zrzyna z Iron Maiden. A później zaczęli grać, tak, że zasypiam, w połowie płyty.

    OdpowiedzUsuń