piątek, 17 czerwca 2011

Breakout- Gdybym był wichrem


Jak nie kochać tej płyty. Wszyscy wszystko o niej wiedzą. Wszyscy ją szanują o doceniają. Znamy jej zawartość, znamy na pamięć każdy utwór i jej rewelacyjną okładkę.


Muszę sobie sprawić jej reprodukcję i powiesić na ścianie swoim pokoju, albo lepiej w jakimś centralnym miejscu domu. Po prostu kult, wstyd nie mieć i wstyd nie znać, mistrzostwo świata, na kolana!


Uwielbiam słuchać tej płyty. Po prostu klasyka. Muszę sprawić sobie winyl. Rewelacyjnie nagrana. Wszystko na swoim miejscu, wszystkie instrumenty selektywnie nagrane, piękne rockowe solówki Darka Kozakiewicza, piękna gitara Nalepy i jego specyficzny wokal. Rewelacyjne riffy, harmonijka, bluesrockowe granie z niegłupimi tekstami, wszystko wywarzone w idealnych proporcjach solówki, ilość wokalu, długość utworu.

  
Sam John Mayall, bo najbardziej z jego płytami kojarzy mi się „Blues” nie zrobiłby tego lepiej. Wszystko to razem tworzy jedną z najlepszych polskich płyt rockowych. Ciekawe co by było gdyby ta płyta była nagrana na zachodzie…



Szczerze mówiąc to wszystkie płyty Breakoutu są dla mnie bardzo dobre i bardzo ważne, no może z wyjątkiem płyty pt. „Żagiel ziemi”















Cóż z zawartością. Jedyny numer jaki bym nawet wyrzucił z tej płyty to” Przyszła do mnie bieda” uważam że kompletnie nie pasuje do „Bluesa” Jeśli ma pominąć jakiś numer jak słucham tej płyty, to właśnie przy tym utworze naciskam  >>I


Nie ma sensu omawiać każdego utworu z osobna, bo każdy zasługuje abym o nim post zrobił. Ale kilka słów o utworze, „Gdybym był wichrem” musi się tu znaleźć. Ten kawałek trwa ponad 7 minut dopiero teraz to zauważyłem, generalnie nie czuć wcale tego, tak potężny riff i linia basu, skradający się wokal po prostu hard rock w czystej postaci!


Najgorsze jest to, że pół życia słyszałem ten utwór skrócony na jakiejś chorej edycji, bo nie miałem analogu przecież i jak usłyszałem tą solówkę w środku i na końcu utworu to odleciałem. Co za pajac pozbawił mnie na pół życia tej radości!

zdjęcia Tadzia i cytaty pochodzą z pierwszego numeru Tylko Rocka

Gdybym był wichrem


Płyta do zabrania na bezludną wyspę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz