poniedziałek, 13 czerwca 2011

Tilt- Stajnie 96


Utwór z singla. O Tilcie i płycie "Emocjonalny terror" pisałem już w tym miejscu. Typowe Tiltowe bujanie. No i przede wszystkim przekaz tekstowy. Rewelacja. Nie wiem na ile to jego deklaracja na ile po prostu tekst napisany do utworu, ale trafia w sedno. Zgadzam się z nim w 100 %. Taki Tilt lubię. Walczący. Może już teraz nie z systemem ale z własnym światkiem muzycznym.  

Ja nie należę do żadnej stajni
Choć klacze są super a dżokeje fajni
Notowania, plebiscyty, Fryderyki
Sztuka się nie liczy, liczą się wyniki

Ja nie należę do żadnej grupy
ani towarzystwa wzajemnego lizania dupy
Ja o tobie napiszę ty opowiesz o mnie
Potem razem zaśpiewamy, bo kochamy się ogromnie

uuu je  (w domyśle mam napisać pierwszą literę ch?)

niepotrzebni zanikają artyści
repertuar kształtują finansiści
oni kreaują nowe obyczaje
Tylko to jest dobre co dobrze się sprzedaje


wszystko można wypromować wszystko sprzedać
cała sztuka w tym
żeby sobie nie dać wmówić, że
najlepsze są muzyczne hamburgery
posłuchajcie jestem z wami szczery
Rap i hip hop to też manipulacja
wymaga tego rynkowa sytuacja
dzieciaki to łykaja bo tym wkurwiają
zgredów co kompletnie nic nie kumają
A jak to jest po polsku nikt nie pyta
gang to banda gangsta to bandyta

uuu je

Ja nie należę do żadnej stajni
Choć klacze są super a dżokeje fajni
cudze pomysły nagrywają jako swoje
tak się rodzą złote polskie przeboje
powyżej jakiej sumy kończy sie wstyd
od platynowych czy już od złotych płyt
wiem, że może nikogo to nie obchodzi
oszuści sa za cwani, oszukiwani za młodzi

i tyle, jak dla mnie to ma moc



3 komentarze:

  1. Fajny numer. Pierwszy raz usłyszałem go na Trójce. Powinien być motywem przewodnim rozdania Fryderyków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzecz w tym, że nic w zamian, żadnej alternatywy piszący nie zaproponował.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze dobrane słowa, nie tylko mocna ale i mądrze sklecona krytyka- takie czasy , a najgorsze jest to, że te słowa aktualne będą jeszcze długo, jeszcze bardzo długo.

    OdpowiedzUsuń