środa, 28 grudnia 2011

Porter Band- Selling By The River


To chyba najmniej znana płyta Johna i chyba najmniej doceniana. Na początku gdy friend Marek nagrał mi na kasetę ten analog, byłem wręcz oburzony na Portera, jak mógł nagrać tak beznamiętną, nieprzebojową płytę. Przecież w uszach jeszcze nie umilkły mi echa Helicoptersów, a tu taki "zimnofalowy" projekt.


Bardzo długo się przekonywałem do tej płyty. Stopniowo odkrywała ona przede mną swoje piękno. Tu jest tyle ukrytych melodii i świetnych pomysłów, że za każdym razem gdy włączam sobie tą żółtą płytę to cieszę się, że John nagrał właśnie coś takiego trudniejszego, innego.


Jedynie co mnie trochę drażni i troszeczkę odbiera mocy tej płyty to jej brzmienie. Nie wiem czy tak im wyszło czy to efekt zamierzony. Trochę przytłumione to wszystko, ale jak moi koledzy blogerzy twierdzą i nie sposób się z tym nie zgodzić, że jeśli muzyka jest dobra to słabe brzmienie jej nie może zaszkodzić.

Jedną z niewielu mądrych rzeczy jakie w życiu zrobiłem to zakup boksu z płytami Johna Portera. Zastanawiałem się kilka miesięcy na tym, ale w końcu myślę sobie kiedy jeszcze będę miał okazję zdobyć na płycie kompaktowej te nagrania, a tak za jednym razem mam je wszystkie.


Brakuje jednej płyty w tym boksie, której nigdy nie słyszałem- "It's a Kids Life" jeśli dobrze tytuł pamiętam. Ma ją ktoś? W boksie tym jest też płyta, która oficjalnie nigdy nie została wydana czyli- "Psychodelikatesy". Szczerze mówiąc do niej jeszcze się nie przekonałem, chociaż mam ten boks już kilka lat chyba.


A i jeszcze jedno- bardzo mi się podoba ta okładka. Piękna w swojej prostocie. John Porter na blogu "gdyby wszystkie słowa"



3 komentarze:

  1. Brakuje jeszcze, oprócz wymienionej przez ciebie,
    nagrań z kasety "Zgryz" oraz z kasety "Life After Sex" oraz nagrań z kasety "One Love" (Akademickie Radio Pomorze)
    Nie postarał się wydawca za bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. CO masz na myśłi mówić kaseta One Love/ w boxie jest płyta One Love, to coś innego? Zresztą wszystko co wymieniłeś tu jest dla mnie nowością. Czy idzie zdobyć te nagrania w jakiś sposób?

    OdpowiedzUsuń
  3. Kaseta "On Love" o której wspomniałem, jeste mi znana tylko z informacji, zawiera dwa nagrania więcej, niż płyta. Nie mam jasności, czy są to wersje zarejestrowane dla ARP, czy też są to wersje studyjne. Kasetę, niestety, ktoś ukradł.
    Pozostałe dwie, były, lub są jeszcze do posłuchania, na forum, na które cię kiedyś zapraszałem.

    OdpowiedzUsuń