poniedziałek, 19 grudnia 2011

Oddział Zamknięty- Świat rad



Oczywiście, o Oddziale już pisałem trochę wcześniej. Przypomnę tylko, że na pierwszy ogień poszedł numer: Ten wasz świat. Chociaż każdy utwór z pierwszej płyty zasługuje by o nim pisać, a jeszcze bardziej zasługuje na to, by go słuchać.
A dzisiaj taki numer! I nie ma go ani na jedynce, ani na drugiej płycie. Czyli był wydany na singlu. To rockowe reggae lub jak kto woli regałowy rock kołysze mnie od lat. Muszę na ten singiel zapolować.

Każdy polski rockowy numer tak zagrany ma pewne miejsce w moim sercu, i należy do mojego prywatnego kanonu polskiego rocka. Co poradzę, że tak skonstruowana muzyka i rytm tak na mnie działa. Do tego taki tekst!

 
 


Ot, taka przewrotna natura człowieka nieszczęśliwego.

I kto mi powie, że rock nie daje odpowiedzi na ważne pytania i problemy życiowe?
Nie umiem dłużej patrzeć na jej drwiący śmiech.
Nie zniosę tego dłużej, ta jej kpiąca twarz.
Mówi do mnie brat: co ty widzisz w niej?
Wokół się rozejrzyj panienek tyle jest.

ref.
Wszyscy dobre rady chcą dawać mi,
nie potrafią sami korzystać z nich.
Wszyscy dobrze wiedzą, że to nie da nic.

Tak dobrze wiesz, że jak kłopoty jakieś masz
myślisz o nich ciągle i nie możesz spać.
Im więcej ich dał los, tym gorzej z tobą jest.
Głupiejesz wtedy całkiem. Nie umiesz pozbierać się

Wszyscy dobre rady...

Mój ojciec, twardy człowiek, zawsze mówił tak:
nie licz na nikogo, musisz walczyć sam.
Rób swoje i na innych nie oglądaj się.
Mój ojciec, twardy człowiek, zawsze tak mówił mi

Wszyscy dobre rady chcą dawać mi...


Ile razy podobną sytuację przeżyłem w życiu. Napewno kilka razy się przydarzyło. Wszyscy o tym wiedzą, że to nie działa, słyszę ich rady, wiem że mają rację, a i tak wiem i robię swoje. Ostatecznie i tak rację mają zawsze ci je dają, ale jako rzecze podmiot liryczny lepiej dobre rady dawać niż je wprowadzać i stosować się do nich w życiu.

2 komentarze:

  1. Wyszedł, po latach, również na CD:

    http://www.archiwumrocka.art.pl/plyty/oddzial-zamkniety/1445,greatest-hits.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszedł ten numer również na składance Polska w rytmie reggae która była kiedyś u mnie

    OdpowiedzUsuń