środa, 15 lutego 2012

Piotr Bukartyk- Qrwa Qrwa


Dzisiaj minimum słów maksimum muzyki, jak powiada jeden ze znanych prezenterów radiowych. Świetny tekst wręcz idealnie opisujący stan w jakim praktycznie każdy z nas się znajduje czasem...

Najbardziej odczuwają to chyba moje dzieci- jeśli ktos ma dzieci to wie o czym piszę. Czasami tylko uświadamiam sobie, że najczęsciej wszystkiego im zabraniamy, nie słuchamy, poprawiamy, karcimy, oceniamy....


A jak się jest już dużym to ... nic się nie zmienia


Nie wierć się – mówiła niania w czasie przewijania mnie.
Nie drzyj się – płakałem tylko dla alarmu, z braku pokarmu.
Nie dopytuj się – pouczały w szkole panie,
a za pytanie: czemu nie? – bania ze sprawowania.
Baczność, szeregowy! – huczał na mnie plutonowy i dodawał:
Prosto stój, ani drgnij – stoję, jakbym połknął kij,
zastanawiam się nad pytaniem zasadniczym –
jestem kimś czy czymś, czy też nikim albo niczym.

Nie stój, nie siedź, nie chodź, nie leż,
nie pluj, nie żuj, nie tup, nie wrzeszcz,
nie tłucz, nie łam, nie tnij obić
– to co mam qrwa robić?

Kominiarze, kolejarze, dygnitarze, misjonarze
robią to, co im się każe.
Dyrektorzy, matadorzy, ciotka Zocha, wuj Ambroży,
zdrowi, chorzy i doktorzy, w sumie cały ludek boży –
i dokerzy, i fryzjerzy, Urban Jerzy, kwiat młodzieży
zrobią wszystko co należy dla systemu.
Czemu? To oczywiste – to oni tworzą system.

Nie stój...

Nie dotykaj, nie zasłaniaj,
nie pij, nie pal, nie nakłaniaj,
nie dopuszczaj się mordobić –
to co mam qrwa robić?
Stoję qrwa nieruchomo
Co jest – qrwa nie wiadomo
I tak myślę qrwa sobie –
co ja tu qrwa robię?

Fajny numer

3 komentarze:

  1. Be_red gratuluję wysokiej pozycji w konkursie BlogRoku!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukam nagrania lub informacji o nagraniu, Bukartyka w którym śpiewał, zapamiętałem tylko kilka słów "jak skończy się ten pojedynek na szosie, pojedynek na szosie" To był chyba refren.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piotr Bukartyk & Sekcja - Blues Eksperymentalny (Pojedynek Na Szosie) nie wyszedł chyba na żadnej płycie

    OdpowiedzUsuń