poniedziałek, 21 lutego 2011

Kazik- Bagdad

Mało rockowy utwór bardzo rockowego wykonawcy. Mój "numer jeden" z pierwszej solowej płyty Kazika- "Spalam się". Płyta, która mnie jak i chyba każdego fana Kazika zaskoczyła. No bo co Kazik rapuje? Gdzie instrumenty?


Utwór ten po latach jeszcze bardziej mi się podoba. Chyba dojrzałem do przekazu
Nie będę interpretował tekstu, jest rewelacyjny, dobrze wymyślony typowo w stylu Kazika, który dzierży palmę pierwszeństwa w celnych komentarzach społeczno politycznych.
Nie będę o tekstach kazika pisał bo jak sam kazik śpiewa gdy go ktoś o teksty spyta to zakurwi z laczka i poprawi z kopyta.





Pamiętam TV podczas pierwszego ataku na Irak patrzyłem na to jako małolat jak z pancerników odpalają rakiety i nocne niebo Bagdadu przecinane pociskami i Peter Arnett nadający dla CNN.
Wojna on line. To było mocne doznanie dla 15 latka (chyba tyle wtedy miałem)


































Off top:

Nie będę dokładnie teraz tego sprawdzał bo może miałem 16 lat ? i co będzie że kłamię i jestem nierzetelny. Dlatego też nie będę nigdy w kontekście utworów, płyt i innych faktów muzyczno historycznych podawał dokładnych informacji typu: …..Ta czy inna płyta wyszła 13 lipca 1998 roku, bo potem mi ktoś zarzuci że przekręcam fakty i daty, i że inne źródła podają inne daty. Po co mi to. To są moje luźne wynaturzenia i mam prawo się mylić i o czymś nie pamiętać . Ważna jest muzyka. Wolę pamiętać ze jakiś kawałek w 3 minucie i 45 sekundzie ma dobre wejście solówki albo dobre przejście na perce.

Koniec Off topu

Powrót do tematu:

Żeby było jasne- nie mam żadnych sympatii politycznych czy to w mikro czy makro skali, ale tekst Bagdadu jest prawdziwy i mocny. Ja odbieram świat poprzez muzykę i teksty. Muzyka rockowa i jej tekściarze ukształtowali me postawy życiowe. Może to poważne zdanie ale z czasem będę je dokumentował przykładami.


co za paradoks w necie jedynie wykonanie Kazika na żywo ale niezbyt mi odpowiada. Polecam wersję studyjną

Do tego aby to był jeden z najlepszych kawałków w mej dyskografii brakuje prawdziwych instrumentów ta syntetyczność trochę mnie raziła i razi, ale i tak jest nieźle odgłosy strzałów pod koniec rewelacja cała kanonada baterii przeciwlotniczej….
Swoją drogą czemu Kazik nie nagrał tego kawałka na płytę Kazik na żywo? Nie wiem i to jest jedna rzecz jakiej nie mogę mu wybaczyć.
No przesadziłem miałbym do niego więcej żalów ale tu nie miejsce i pora na nasze osobiste rozgrywki. To sprawa miedzy nim a mną. ………..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz