piątek, 25 lutego 2011

Kult- Po co wolność?

Niby cały czas się zarzekam że polityka mnie nie interesuje- bo tak jest, ale przez pryzmat muzyki chcąc nie chcąc jestem doświadczany jej wpływami i w niej uwikłany. Kolejny walczący utwór. Komunę tak świadomie pamiętam od połowy lat 80 tych. Byłem za młody by aktywnie walczyć i nie wiem co bym robił jakbym miał wtedy lat nascie albo ich eścia kilka. CZy byłbym walczącym w swetrze opozycjonistą , czy byłbym może w ZSMP?
W każdym razie tekst jest dla mnie walczący podlany dodatkowo sosem Kazika i Kultu, więc pierwsza liga. Zresztą nie tylko ja tak to widzę, bo każdy teledysk do tego numeru na juczubie jest podobnie zrobiony i interpretowany przez tych co je tam umieszczają


Lubie takie gitary jak w tym numerze. Generalnie płyta Kultu "Kaseta" bo z tejże pochodzi ten ostatni numer na płycie jest dla mnie baaaardzo dobrą płytą Kultu i chyba mi się wydaję że taka ona jest niedoceniana albo zapomniana przez wszystkich fanów) tego zespołu. Bo oczywiście wszyscy wielcy fani co się znają to uważają tylko, że "Celina", "Baranek", "Arahja", "Panie Waldu...", "Gdy nie ma w domu dzieci" określają czym jest Kult i o nim stanowią. A ja dla odmiany i na odwrót bardziej szanuję i cenię Kult za takie płyty i za takie utwory jak ten. Powiedzmy, że jeśli będzie się u mnie pojawiał ten zespół będą to utwory z cyklu: Kult jakiego nie znacie i nie usłyszycie w środkach masowego przekazu.

Tekstu Kazika nie analizuję z powodów wiadomych (wcześniejszy post o Kaziku)

Płyta "Kaseta" ma generalnie taki klimat jak nie Kult....(jakkolwiek by to zabrzmiało) jest płyta bardzo gitarową, dużo mięsistych riffów, dużo przestrzeni, i bardzo ale to bardzo surowe jak na ten zespół brzmienie. Bardzo lubie wracać do tej płyty i słucham jej w całości. Wciągająca jest strasznie.  No i tradycyjnie teksty rewelacja.

kilka moich ulubionych wersów:

"Co za fatalny świat
Podzielony granicami
Z ludźmi, których kochasz
Rozmawiasz tylko listami
Czujesz ich jedynie przy pomocy pocztowego kleju
Tylko dlatego, że mieszkają w innym kraju
Na tym świecie każdy jest zachłanny i pazerny
Na tym świecie każdy chce pieniądze i koncerny
Kilku frajerów rządzi świata tego polityką
Najpotężniejsi z nich myślą o władzy nad galaktyką"


"Kasetę" Kultu żeby było zamieszane nabyłem na analogou. Mam go do dzisiaj.

Jedna z bardziej genialnych okładek polskiego rocka jak dla mnie, zresztą ta okładka ogólnie wyróżnia sie wśród okładek płyt nie tylko polskiego rocka

Oto ona:



edukacja muzyczna od najmłodszych lat to podstawa.


Płyta pt. "Kaseta" na winylu. To tylko Kult mógł wymyślić


jeszcze kilka wersów:

"ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę"

P.S.

dziękuję modelce za pomoc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz